mandag, mai 31, 2010

INGEN DEL

Høre i sju millioner år
på Führer-taler
de samme sju millioner år
se epletrærne blomstre
Paul-Eerik Rummo

Altså:
Jeg spiser ikke en fembladet syrinblomst og forelsker meg.

Jeg drømmer. Jeg drømmer om å ha bedre tid til å lese mer av det som jeg har tatt Führer-talene fra, og jeg drømmer om å reise for å utvide mitt selv. Inspirert av flompen viser jeg med dette mine leksikografiske kunnskaper:

1) litteratur (av lat. litteratura, bokstavskrift, språkkunnskap), i videste forstand alle skrevne el. trykte tekster; i snevrere forstand dss. skjønnlitteratur.

Jeg tenker: i fineste forstand SKJØNN(-)litteratur

2) reise v.
a. begi seg, dra, fare, farte, ferdes, flakke, komme ut, se seg om, stevne, streife, stryke, trafikkere, trampe, valfarte
b. bile, fly, haike, kjøre, seile, sykle
c. tilbakelegge
d. anlegge, bygge, oppføre
e. bringe, sette, stille
f. erigere
g. jage opp (vilt)
h. heve, skaffe (penger)

Jeg planlegger punkt a.

1 Kommentarer:

Anonymous Marius sa...

Tror jeg nøyer meg med punkt d):)

22:48  

Legg inn en kommentar

<< Home