onsdag, september 07, 2005

Min forelskelse, oppsettelse og fasinasjon det siste halvåret (sånn omtrent)

Jeg har ikke sett filmen, men likevel simpelten elsker jeg Johnny Depp som Willy Wonka.

Selv om jeg har sett på filmklipp og bilder fra filmen nesten hver dag i flere måneder nå, er det fortsatt nettopp dette, og ikke Wolfgang Iser og hans tanker om en tekst sin appelstruktur og tomme plasser jeg bruker tida på i dag også. For hva teller vel Iser og mitt framlegg om han på fredag(og dessuten valgkamp, flom i USA og rettsak mot Sadam Hussain), når jeg kan beskjeftige meg med slik en mann? Ingenting tør jeg påstå.


Og i dag er det 9 dager og x antall timer til jeg kan se Charlie and the Chocolate Factory på Trondheim Kino.

10 Kommentarer:

Blogger Ingrid sa...

Je. Johnny the man. Og akkurat naa har jeg en viss sang fra filmen paa hjernen. Gled deg! (men ikke for mye. er jo leit hvis det skulle bli nedtur, veit du)

16:06  
Blogger Marit sa...

Willy Wonka: I want you to roll Ms Beauregarde into the boat and take her to the juicing room at once.
Mrs. Beauregarde: The juicing room? What are they gonna do to her there?
Willy Wonka: Oh, they're gonna squeeze her. Like a little pimple. We gotta get all that juice out of her immediately.

Kult!

Men neida, jeg skal ikke glede meg for mye. Ser mest fram til å se mr Wonka.

23:58  
Anonymous Anonym sa...

skal du se filmen alene?

15:00  
Blogger Ingrid sa...

Og etterpaa skal vi (jeg) glede oss (meg) til HARRY POTTER AND THE GOBLET OF FIRE. ! For kommerse filmer er min nisje. :D

16:21  
Blogger Marit sa...

Det vet jeg ikke, håper ikke det. Har den anonyme, som prøver å ha det morsomt på min bekostning (noe som ikke er særlig fint) lyst å være med?

16:30  
Blogger Marit sa...

hæ? Nå ble jeg forvirra. Mens jeg skrev en kommentar, snek Ingrid seg inn med en.
Hvordan klarte du det, kjære Ingrid?

Men når jeg tenker etter, så er det vel kanskje ikke så rart likevel.
Uansett; Harry Potter skal du få ha for deg sjøl!

16:36  
Anonymous Anonym sa...

ikke morsomt?! nå hadde det egentlig vært knakende morsomt å bare fortsatt å legge inn tullekommentarer som anonym, men..

ok, marit. jeg håper i det langste du kan få med deg noen andre enn meg på kino, men jeg har lyst til å se filmen, så jeg kan være siste utvei. jeg deler ikke helt din ubetinga glede i forhold til filmen. jeg er litt redd det ikke kan bli like bra som da mamma satt ute på loftsgangen og leste høyt for meg og kjersti- for sikkert 20 år siden. Mitt og kjersti sitt forhold til godteri kan kanskje sees i sammenheng med våre ville fantasier om å ha en slik fabrikk!

jepp. da ber jeg instendig om at jeg kan bli kvitt stemplet som ufin i forhold til min anonyme opptreden.

ragnhild gunleiksrud ystgård
rønningsvegen 36c
7045 trondheim

ja, nå er det altså ingen tvil om hvem jeg er..og går du inn på gulesider, kan du søke på adressen..og se hvor du kan komme på besøk.

GO HELG!

10:25  
Blogger Marit sa...

Hei lite anonyme Ragnhild.
Oppdaga nettopp at det er førpremiere i kveld! Jeg vil vil vil dit.
Og, det er ikke filmen jeg gleder meg så til, tror ikke den i seg sjøl er så bra, men Johnny Depp som Willy Wonka. Han er så kul (ihvertfall det jeg har sett av han). Også all den sjokoladen da, å se hvordan de har fått fram det.
Men at det slår Anne, eller for den saks skyld mamma eller pappa sin versjon av boka, det tror jeg neppe. Aldri tenkt på sammenhengen før, men alle vi søskena har en stor hang etter det søte og oppfostra på Roald Dahl. Det ligger nok noe der.

11:13  
Anonymous Anonym sa...

Førpremiere din snik. Det sier du ingenting om...

16:13  
Blogger Marit sa...

Men jeg viste ikke noe om det før samme dag. Og da ble jeg så ivrig at jeg bare MÅTTE se den med en gang, og glemte at du hadde spurt om når jeg skulle se den.
Beklager det inntrufne, kommer muligens til å skje flere ganger. Forhåpentligvis ikke.

17:58  

Legg inn en kommentar

<< Home