lørdag, september 10, 2005

Rett og slett en bra dag

Drakk kaffe på universitetet
Og senere, når det ble mørkt, gikk jeg hjem

Rett og slett en bra dag
Middag til meg selv og min favorittC
Og senere, en film, også hjem

Å, det er slik en bra dag
Jeg er glad jeg endelig fikk se Willy Wonka
Ja, for en bra dag
Han gjør livet lettere
Han gjør livet lettere

En bra dag
Ingen problemer
Og hele helga har jeg til meg sjøl
Det er godt

Rett og slett en bra dag
Det hele fikk meg til å glemme meg sjøl
Jeg trodde jeg var Bestemor Skogmus
En bra person

Jeg kommer nemlig til å høste det jeg sår
Jeg kommer til å høste det jeg sår
Jeg kommer til å høste det jeg sår
Jeg kommer til å høste det jeg sår

3 Kommentarer:

Blogger Marit sa...

Sammen med Lou i halvsøvne klarer jeg det meste. Men betviler at dette, altså skriblerier (slikt møl) som likner dette, blir mitt satningsfelt i framtida.

15:51  
Blogger GM sa...

når jeg tenker meg om, så er antageligvis bestemor skogmus en av de bedre personene jeg vet om. så: bra valg av person til å eksemplifisere "en bra person"!

12:40  
Blogger Marit sa...

Jo, takk, og saken er nemlig den, at den dagen, den dagen som rett og slett var bra, da følte jeg meg som Bestemor Skogmus, det var ikke bare et eksempel på en bra person (sjøl om det hadde vært et bra eksempel ja). Jeg gikk hjem i regn og vind, og hadde for første gang i mitt liv med meg paraply. Så jeg brukte denne. Og, vinden tok i den, slik at jeg nesten svevde, jeg måtte holde paraplyen hardt ned mot bakken for ikke å fare av sted. Og da fikk jeg en følelse av å være nettopp Bestemor Skogmus. Da jeg kom opp til studentboligene, var det utrolig fint solskinn, samtidig som det regna. Jeg hadde min lille tørre horisont under paraplyen der sola sneik seg forbi regndråpene utenfor paraplyradiusen. Og for å gjøre gåturen omtrent perfekt, så var det en regnbue over leiligheta jeg bor i da jeg kom hjem. Det var så fint dette!

12:48  

Legg inn en kommentar

<< Home