mandag, november 28, 2005

Hei ny dag

Så en morgen (i dag),vi (det var nok bare meg) ut. Det var en ny dag i det fjerne. tamatamtamtam som aldri dør, tamtamtamtam du må gjerne. Bringe tårer, og bringe regn. Bringe latter og store seil (nei, sånn er den aldeles ikke. Men jeg vet den har med Ludvigsen og det store dyret. Og alle andre. Og uansett:) Hei ny dag, fint du kom. Fint du kom.

For det ER fint at den kom. Den kom godt. Den kom etter at vekkerklokka hadde ringt. Den kom en time etter at vekkerklokka hadde ringt, og paradoksalt nok er det veldig bra. Jeg har endelig klart ukas mål; å sove mer enn 4timer om natta. Der tastaturtasting til langt på natt, urtete og store (alt er relativt og subjektivt. Postivisme min rompe, eh) mengder alkohol feila, kom T inn som en reddende engel. Han sang meg rett og slett i søvn (noe Morrisey, Frode Grytten og kanskje også mine fagkamerater som skal levere hjemmeeksamen om en time vet litt om).

Nå har jeg fått meg en nattaekspress som kan bestilles per sms, en fin dag på lesesalen og melding om at jeg om noen timer endelig får møte min kjære russisktalende I.

Jeg lever et våkent og befriende liv.

1 Kommentarer:

Blogger GM sa...

Veldig godt å høre, Marit:) Det var bare det jeg ville si.

17:54  

Legg inn en kommentar

<< Home