mandag, februar 19, 2007

Godt naboforhold

Previously in 3etasje oppgang H13:
"Marit, har itj du teve??? Men det MÅ du jo ha, kjære mæ. Æ har tre, kom å hent ein i kveld du."
...
"Marit, koffer har du enda itj henta teven??? Du MÅ jo ha ein teve. Kjære mæ.

3ETASJE, OPPGANG H13


"Marit, har du fiksa teven din no da? Men hærregud, det må du jo bare gjør. Og i går skjønt æ at du itj har strykjærn heiller. Kjære mæ. Ka gjør du da når du skal stryk klærn din? Hæ? Å, ja, men ka me aill dukan? Har itj du duka heiller kanskje? Nei, æ mått flir når I kom for å lån DET i går ja. Hærregud, hæhæhæ. Nei, vi stryk så mang skjorta vi at. Og det va det første Æ kjøpt te ongan min da dæm fløtta ut, ja, P stryk jo rett før han ska på jobb da. Eiller han e flink å tar aill som hæng i skapet, men arbeidsskjortan bli itj gjort før om mårran nei. hæhæhæ."

Og inn bussen kommer ei jente som (prøver å) se(r) ut som Erlend Øye, og jeg blir nesten litt trist, for hva er det å gjøre. Og jeg tenker; Skulle jeg sett ut som en gutt, og da fra Kings of Convinience, ville jeg definitivt ønske å ha sett ut som Eirik Glambek Bøe. Ikke bare det. Jeg ville nok valgt hans utseende ut av omtrent alle utseender jeg kunne velge i, og definitivt ikke Erlend Øye ut fra omtrent alle utseender jeg kunne velge i. Og jeg er så akutt trøtt og full av stress at en skulle tro jeg hadde vært på habil fjortissj/rangling i en alder av 40år i helga (og derfor sølte kaffe utover dokumentene til mr. englishman yesterday før jeg sklei på isen og min eneste tanke var at bukse jeg hadde på meg var litt for stor og hadde startet å skli av meg), noe det kanskje også ser ut som i og med at mannen fra Turkemenistan bare sa "wow" til meg da jeg rasepakket sekken på kjøkkenet idet han dro på seg joggebuksa og starta dagen.

3 Kommentarer:

Blogger Ingrid sa...

Men KJÆRE mæ, da, Marit! NTNUsækk e da dritkult det! Kjære MÆ, du trøng jo itj å stryk den en gang!

12:59  
Anonymous Anonym sa...

og hvordan er den sangen..og mannen var ut etter brigg...kan det sees i sammenheng? savner haldens gitt.

21:12  
Blogger Marit sa...

Definitivt et samsvar. Haldens savner deg og. Love me love me, say that you love me med snus, bayleys og dessuten Eggumgitar.

Jeg visste ikke at en slik sang fantes, så jeg trodde du henviste til øl. Så sang jeg og I den mens vi lo og fniste om Brigg. Og så skjer det fantastiske: K setter på den versjonen du sikta til på sin datamaskin. Latterdesibelen kom opp mot, men enda langt unna, ja, nettopp... Brigg.

22:09  

Legg inn en kommentar

<< Home