fredag, januar 27, 2006

Etter flere høyrøsta utbrudd:

Morgenbladet 27. - 2. februar 2006:
Deilige Danmark?
Danmark er i ferd med å bli et fremmedfiendtlig, selvtilfreds slaraffenland, hevder forfatter Klaus Rifbjerg. [...]Høyrepopulistene angriper selve det humanistiske sinnelag. For meg koker det ned til et spørsmål om høflighet: Hvordan behandler vi fremmede som banker på vår dør [...].

Jeg takker for at forfatterstanden fremdeles er oppegående underskriftskampanje; jippi aj aj, sjøl i et land som Danmark. Lenge leve den skrivende venstresida (i motsetning til kongen og fædrelandet).

1 Kommentarer:

Blogger Ingvild Øfsti sa...

hei du marit
hvordan er det i det nye landet der nede? snakker du dansk og drikker dram...jeg har fatt vaet i det andre landet og sett pa H&M, trodde det skulle vere verdens storste...den var ikke sa stor...men jeg fikk tak i det jeg skulle ha likevel:)

16:30  

Legg inn en kommentar

<< Home