søndag, februar 05, 2006

Min siste uge

Lørdag: Jeg reiste mer eller mindre motvillig sørover. Kjørte forbi en hel masse snø jeg gjerne skulle tenkt meg å gå på ski på (se bilde 1).
Søndag: Jeg var med folk jeg ikke hadde vært med på flere år. Bra folk.
Mandag: Jeg reiste lenger sørover med boligblokker som bagasje vistnok. Hadde en stopp i en by hvor folk snakker svensk. Det kan jeg like å høre. På min endestasjon tok jeg drosje til noe universitetet tenkte skulle være min bolig det neste halve året. Det tenkte ikke jeg (se bilde 2). Dro derfor på trøstebesøk med boller og kakao.
Tirsdag: Jeg sa opp rommet mitt, tusla rundt omkring i byen og møtte ei søt jente jeg ikke har truffet på mange år. Etter det gikk jeg til en bar hvor E, venninna til R, jobber.
Onsdag: Jeg fikk høre at jeg ikke har kommet til Amsterdam, at Carlsberg er et kjent ølmerke og at kronprinsessa i Danmark heter Mary. Det fikk også en hel rekke andre studenter fra rundt omkring høre. Jeg møtte ei landskvinne. Senere ødela jeg den ene foten min ved å traske rundt på visninger, og bli henvist diverse feile retninger. Samme kveld fikk jeg høre at jeg fikk det ene værelse. Jeg ble veldig glad, og det faktum at jeg må betale dobbel leie bryr meg omtrent midt på leggen.
Torsdag: Jeg møtte landskvinna på kafè (se bilde 3), og tok senere bussen rundt omkring sammen med studenter fra rundt omkring. Der snakka jeg nesten bare med to landskvinner og en landsmann. Sammen med alle de andre studentene spiste jeg min første middag her nede.
Fredag: Jeg dro ut til min del av universitetet, og møtte den søte mentoren min. Hun viste meg rundt etter vi hadde prata om bolig, sykler og døden. Senere fikk jeg kaffe og kake (den var så feit og ekkel at jeg trodde jeg måtte kaste opp) fra instituttet. Drakk så en øl i kantina med to finske, en tysk og en dansk. Dro til byen for å spise middag med den andre landskvinna og landsmannen.
Lørdag: Jeg flytta til Julius Bloms Gade 11, 3tv, 2200 København N. Her skal jeg bo sammen med Mai og Pepita (se bilde 4). Det gjorde meg veldig glad (se bilde 5, som forøvrig skulle være et bilde av rommet mitt med et lite innslag av en smilende meg. Det ble motsatt, og hadde ikke tid til å ta flere.). Jeg gikk etterhvert ut og traff 3 finske og ei tyrkisk for en øl. Det ble med den ene.
Søndag (i dag): Jeg våkna nokså tidlig av høy jazzmusikk, og nøt det fordi det gjorde meg oppmerksom på at jeg ikke lengre bor i et ekkelt anarkihus. Jeg våkna igjen langt utpå formiddagen. Jeg tassa, dusja, laga meg kaffe, frokost og starta å pakke ut. Nå er jeg utpakka, drikker russisk te med nilshonning (noe som minner meg om to, men egentlig mange flere, bra personer) og har akkurat skjønt litt av hva jeg må kjøpe inn. Tenker også at det hadde vært enda bedre om noen kunne kommet nedover med noen ting. Jeg har lyst på besøk.




2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Sååå utrolig bra at du fant deg et annet sted å bo enn det anarkihuset. Virkelig veldig bra!

21:40  
Anonymous Anonym sa...

Hei Murr! Så artig å lese om livet i Danmark!! bra du har det bra!

22:27  

Legg inn en kommentar

<< Home