tirsdag, februar 14, 2006

Vår

Faen i Mohammed!
Faen i høyrepopulisme!
Sss . . for en himmelsk slaphed,
sa . . lig slap . . hed!
Rødt i det grønne, grønt i det røde,
grønt i det grønne!
Studiekræfterne?

Faen i Det sensible mennesket!
Faen i Pedro!
Det kvindfolk, som går derborte,
har hun sorg?
Hun skal klæ sig i blåt, blåveisblåt,
hatten ranunkel!
Trøtthetsplagene!

Faen i søvnforstyrrelser!
Faen i usunn mat!

Varme og . . . berberisser og . . . parasoller og . . .
og sommerfugler og . . .
og og og sølv i luften og sølv på sjøen . .
Opvarter! Vin!
Skranglete sykkel?

Faen i mangel på materialitet!
Faen i sjølforskyldt økonomisk svindel!
Jeg har sol, jeg har skygge!
- hele verden!
Skulde bare havt . .
en liden rødklædt
. . blond kjærest. . .


men det siste mener jeg egentlig ikke. Ikke i det hele tatt heller. Det passa seg bare sånn i dette enveiskommunikasjonssamarbeidet med Sigbjørn Obstfelder.

Hadde jeg derimot hatt kjæreste og befunnet meg i Norge, kunne jeg i dag gått på gratis filmvisning. Den (idiotiske) opplysninga bryr meg likt null, for her er det vår i dag, og det var meg (om mulig) en enda større fornøyelse enn tidligere å sykle meg sjøl til universitetet. Den ekstra genseren under jakka var overflødig, og lua lå langt nede i veska.

Nå spiller min kjære musikersamboer piano.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det er godt du har det fint, kjære søster! Ingrid, min søster, det er greit at vi på en måte er one big, happy (!!???) family!? jeg forstår ikke når jeg skal få pressa inn en tur til Køben, og jeg er redd din "ordentlige" søster får ta seg av det..men da gleder jeg med dess mer til sykkeltur til myra til sommeren, utepils på aune sammen med nilspils..akkurat nå går det opp for meg at det jo er nilspils som er den gode, gamle nils!
jajaja, eller blablabla som det heter. ha det fint i vårværet! ragnhild

21:27  
Blogger Marit sa...

Marit, din søster, synes ihvertfall det er veldig greit. Det er jo rett og slett slik det er, og at det er gledelig er jo nettopp gledelig.

Sykkeltur til Myra og utepils på Aune gleder også jeg meg veldig til. Jeg gleder meg kanskje enda mer til Inderøyajordbær og amatørfotball i bærføttene (bærfotan. Eventuelt bærføtn. Så rart ut på bokmål) på plena.

At den gode gamle(?) Nils er Nilspils er meg meget bevisst. Jeg har bilde av han på honningglasset mitt her. Det er fint. Tur med Breiflabben (eller pappa sin mindre imponerende, eh, båt), har jeg også tenkt på. Akk, lengt lengt.

Blablabla.

Jeg skal ha det fint i "vårværet".

00:18  
Anonymous Anonym sa...

Heter det ikke barføttene?

17:36  
Blogger Marit sa...

Jo. Det gjør vel egentlig det. Og det var min intensjon å skrive det også.
Men; bærføttene (i uttalen legge vekt på bær, som i et jordbær, og ikke dialektordet for bar) er egentlig bedre. Det forklarer hele greia. Heretter skal det bli mitt nye ord på å spille fotball i barføttene på plena, for deretter å spise jordbær.

23:02  
Anonymous Anonym sa...

Er det ikke på tide å skrive noe nytt?

18:11  
Blogger Marit sa...

Jo.
Forslag til hva?

01:47  
Anonymous Anonym sa...

den kule storesøstra di...

20:50  

Legg inn en kommentar

<< Home