tirsdag, mars 20, 2012

En gul bil

Den gule bilen hadde gått i arv fra generasjon til genereasjon. Hun følte det som sin plikt å klargjøre kjørereglene for dette herlige leketøyet for sin samboer:

1) Dersom du ser en annen gul bil passere på veien, har du tillatelse til å slå noen på skuldra.

2) Dersom du ser på bilen så skal du si "Gul bil" før bilen kjører. Hvis du glemmer dette kan det oppstå forvirring og det kan være en risiko for at du blir kjørt på.

3)  Du kan kun kjøre denne bilen en gang. Hvis noen andre har kjørt den før deg, kan du ikke bruke denne bilen.


4) Hvis noen andre kjører bilen uten grunn før du har sagt "Gul bil" og attpåtil slått deg, bør du foreta to straffeslag på den personen. Hvis dette ikke fungerer kan du sende meg en tekstmelding der det står "Gul bil hjelp".

5) Det er ikke lov å slå meg om du sitter i bilen sammen med meg. Dette kan føre til ulykker og kan få konsekvenser.


6) Dersom du ser andre gule biler parkert har du ikke lov å ta en av disse. Dette tilsvarer regelbrudd i følge norsk lov og dessuten vårt samboerskap.

7) Du kan si "Gul bil" dersom du ser en gul ambulanse. Forøvrig gjelder punkt 6 også om disse gule bilene.

8) Den gule bilen er gul selv om den er parkert, ødelagt, kjørende eller i en annen posisjon.

9) Grønne skilt har absolutt ingenting med min gule bil.

10) Gule biler er ikke det samme som gule busser, gule motorsykler, gule anleggsmaskiner eller noe annet som er gult. Dette er ikke en lek.

Dette er de eneste reglene som gjelder. Andre regler teller ikke for min gule bil, eller i vårt samboerskap forøvrig.